13 Aralık 2013 Cuma

Sanat gösteri Fransa Amarika'da

Fransa'nın başkenti Amerika'da genç bir yazılım sanat öğrencisi için doğal bir hedef oldu, ve Lane kentin müze devresini onun dönen sınıf yaptı. Louvre, Musée d'Orsay, Picasso Müzesi, Rodin Müzesi-o hepsini defalarca uğrak. Onun dolanmalar yakında Vendome, dünyanın en saygın mücevher evlerin bazı ev Parisli bir kare yerleştirin tanıştırdı. Yine takı ile Lane'nın aşk ilişkisi yok çimentolu değildi, o Rue du Faubourg Saint-Honoré, eski takı butikler ile noktalı bir cadde boyunca kuruldu. "Ben bu harika vintage mücevher mağazaları pencerelerde mücevherlerle hayran oldu," diye hatırlıyor. "Madison Avenue'da dükkan gibi mücevherleri satmak değil, biz Amerika'da olanlar estetik yoktu."


erp yazılım

Bu vintage takı onun keşfi ona vardı ki etkisi geldiğinde Lane göre, Paris kenti çok önemli bir rol oynadı. O farklı, nadir mücevher tanıtıldı değil sadece, erp yazılım aynı zamanda mimarlık ve bu mücevherleri ifade edildiği dönemlerin yansıyan kültürel ipuçları çevriliydi. "Her mantıklı," diyor. Lane Musée des Arts décoratifs ekranda geniş Fransız mücevher koleksiyonu (Louvre'un batı kanadında dekoratif sanat ve tasarım müzesi) ile fikse edildi. O da Victoria ve Albert Müzesi'nde sergilenen takı koleksiyonu hayranlık ve Londra Kulesi Crown Jewels tarafından götürdüm yürüyen bantta sürme saatlerce Londra'ya hafta sonu gezileri aldı. "Sen önlerinde oyalanmak değil," diye Crown Jewels diyor. "Ben tekrar tekrar onları görmek için geri etrafında [hareketli geçit] devam etmek zorunda."

Lane'nın takıntısı da Paris'in en eski takı butikleri onu geri aldı, ve o sonunda karnı büyük bir inci ve onun ağzına bir elmas ile bir ejderha şeklinde ilk parçası, bir emaye broş satın aldı. Lucien Falize tarafından tasarlanan daha sonra öğrendim parça, için Lane'in cazibe sonunda onu daha var ve o önümüzdeki 10 ay Paris'te kaldığı desteklemek amaçlanmıştır paranın neredeyse yarısını harcama aldım. "Ben okumak zorunda kaldım, öğrenmek zorunda kaldı, ve ben titremeye ve sinir olmak zorunda," Lane bir takı toplayıcı olarak ilk adımlar diyor. Ben biraz para vardı bir zamanlar "Ve sonra, ben ne yaptığımı bilmeden onu harcamak için cesaret bulmak zorundaydı. Ben toplamaya başladığımda, ben 3.000 $ veya 5.000 $ veya 500 $ ne oldu hiçbir fikrim yoktu. Ben imzalarla veya işaretlerinden hakkında bilmiyordum, ben bu şeyler hakkında hiçbir ipucu yoktu. Bu toplam visseral tepki idi, ve kitaplar benim en büyük öğretmen vardı. "

Lane de kendini öğretti. O bir heves binlerce dolar harcamak özgürlüğüne sahip olmadığını bilerek, genç takı meraklısı onun erken satın almalar metodik oldu. "Ben bakmak zorunda," diyor. "Ben hata yapmak göze alamazdı." Olası hatalarından okul yazılım sakınmak için, Lane her yerde eski takı için aradı. "Ben beni heyecanlandıran bir şey gördüm, ben beklemek ve başka dükkan veya bit pazarı gidip, ben benzer bir şey gördüm, parça çok nadir olmadığını öğrenmeye başladı ederim," diyor. "Ben yavaş yavaş nadir bakmak için kendimi öğretti nasıl."

Okuyan Lane'nın yorulmaz temettü üretmeye başladı önce uzun değildi. Yaptığı araştırma (edebiyat ve müze sergilerinde ikisi) aracılığıyla, Lane yakında önemli takı evlerin markaları tanıdı. Parça imzasını ya da evinin damgalı işaretleri eksik olsa bile yakından estetik ve işçilik analiz ederek, o, o bir usta takı tasarımcının çalışmaları tespit olabilir emin büyüdü. "Onlara güven verdi, çünkü bir sürü insan imzalı takı toplanmış, onlar ne olduğunu biliyordu ve onların bilinen değerini biliyordu," diye açıklıyor. "Benim için, bu imza ile ilgili değildi, bu kalite ve stil hakkında oldu. Bir koleksiyoncu olarak başlangıç ​​olarak, onlar imzalı değildi çünkü piyasa değerinin altında birçok şeyi satın almak mümkün, ama bunu kimin yaptığını tanıdı. "

O ne biliyorsun ama sen biliyorsun kim değil: Bu Lane dahil, birçok gerçek kanıtlamış eski bir atasözü var. Evet, o kendi gözlem ve analiz yoluyla öğrenilen her şey büyük ölçüde yararlanmıştır, ama o yol boyunca birkaç rehberlere bazı kurnaz rehberlik aldı. Bir özellikle, bir Parisli Art Deco galerisi sahibi, yalnızca bir müşterinin nadir altın-ve-fildişi kolye-o ona sahip-o için kariyeri için önemli bir mücevher olduğu da söyledim satın almak için onu teşvik Bunu elde etmek için ona 17.000 $ borç.

Lane kolye ile ABD'ye eve döndüğümde Daha sonra, babası, azalıyor alış aptalca olduğunu düşündüm ve bunu satmak için oğlunu çağırdı. Lane kolye sahibi ihtimali de bunalmış hissettim olsa Ama, o vermedi. "Ben pahalı bir şey satmak için nasıl bilmiyordum, bu benim alemin oldu," diyor. "Yani bunu tutmak sona erdi."

Lane kolye tarihini ortaya çıkarmak için yola çıktı. Parça Lucien Gaillard tarafından imzalanmış ve 1907 tarihli, yani bu kısmı kolay oldu. Önemini belirlenmesi daha fazla zaman aldı. Sonunda, Lane parça onun tasarımı için bir altın madalya kazandı Paris'te, bir takı sergisi için özel olarak yaratılmış olduğunu ortaya kolye kuyumcu orijinal çizim bulundu. "Onlar en iyi en iyi temsil çünkü bu sergileyen Jewels derece, toplanır," kimin toplama 1940'larda 1880'lerde 100'den fazla nadir parçalarından Dünya Fuarı ve diğer sergi pedigrees sahip sayısız örnekler içerir Lane, diyor.

"19. ve erken 20. yüzyıl takı değil, sadece kendi stil ve tasarım için değil, aynı zamanda nasıl yapıldığı için çok yenilikçi oldu," diye o dönemlerin üzerinde özellikle duruluyor açıklayan neden, devam ediyor. "Stilleri, onlar bu yaşam tarzlarına ayna Edwardian'de, Art Nouveau ve Art Deco mimarisi daha yansıyan etmedi. Platin ve elmas kesim gelişmeler devrimci kullanımı ile, tasarımcılar dünya daha önce hiç görmediği mücevherleri yaratmaya başladı. "

Lane gibi o yaklaşık 20 yıl önce satın oyma safir-ve-elmas kolye gibi takı, gizemli bir parça karşılaştı bile toplama yıl sonra, zamanlar olmuştur. Lane parça büyüledi, ama o bu konuda hiçbir şey yanında biliyordu. Gençken o yapmıştı çok gibi, koleksiyoncu onun içgüdüleri güvenilir ve Träbert & Hoeffer-Mauboussin, bilinen 1930'ların bir Amerikan firması tarafından hazırlanmış olduğunu ona ve onun şüphesiyle yaptığı visseral tepki dayalı parça aldım Büyük, renkli taşlar ve retro tarzı onun kullanımı için. "Ben bir şey inanılmaz bir tasarımı vardı ve olağanüstü yaptıysanız muhtemelen önemli bir takı evin ürünü olduğunu biliyordum," diyor. "Ve ben bir gün ortaya çıkacağını biliyordu."

Lane Boston Güzel Sanatlar Müzesi'ni ziyaret O zaman vahiy yaklaşık dört yıl önce geldi.

Eski takı çizimler müzenin arşivinde aracılığıyla saygısız, Lane sonunda onun ilk şüpheleri doğru olduğunu teyit onun kolye için orijinal planı bulundu.

Bu gün, sokaktan göre, eski takı toplama çok daha zordur. "Onlar için küresel bir talep var, çünkü bugün bu mücevherleri toplamak için son derece zor," diye açıklıyor. Şeyleri piyasaya gelip olağanüstü olduğunuzda ", onlar getirebilir ne sınırı yoktur. Bu mücevherleri toplama dünyası geniş, ama artık sadece stil için toplama ilgili değil. Şeyler öğrenci yazılım nadir vardı, ama bugün, toplama bir sürü malzeme değerlerine dayalı olduğundan Başlangıçta, insanlar bir tutku mücevher toplanmıştır. "

Lane son zamanlarda, özellikle onu inşa etmek için aldı yolculuğu dikkate alındığında, onun koleksiyonunun onu daha gururlu kılan özel bir sergi, Louvre onun eski bazı mücevherleri ödünç. Yine de, o şimdi bina başladı eğer ona aynı koleksiyonu kendi öğrenci yazılım için mümkün olacağını inanmıyor. "Hatta parayla ilgili değil," diyor. "Bu mücevherleri bulma ile ilgili. Bunlar çok nadir ve başlamak için çok sonlu demektir. "

Lane var, ancak yeniden keşfedilmesi bekleyen orada olağanüstü vintage parçalar olduğunu ve bir toplayıcı olarak ve çağdaş bir tasarımcı olarak hem de, onu heyecanlandıran inanıyorum gelmez. "Ben koleksiyonundan parçalar paylaşan ve bu mücevherleri yapıldığı zaman kişi taşıma seviyorum," diyor. "Ben onların güzelliğini göstermek, elbette, kendi tarihini açıklayan ve nasıl giyilir ve kültürel önemi, ve seviyorum."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder